Begin september - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Aafke B. - WaarBenJij.nu Begin september - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Aafke B. - WaarBenJij.nu

Begin september

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

15 September 2015 | Verenigde Staten, Lafayette

Ik ben jullie een kleine samenvatting van mijn avonturen in Californië verschuldigd. Bijna drie weken ben ik hier al en er is veel gebeurd in die drie weken. De eerste dag dat ik hier was, vrijdag, had mijn hostmom mij geadviseerd om niet mijn bed uit te komen voordat de jongens naar school zijn. Anders zijn ze veel te enthousiast en willen ze helemaal niet meer naar school. Wel ging ik mee de jongens ophalen van school. Ze waren inderdaad heel enthousiast en vroegen mij de oren van mijn hoofd.

De dag erna ging ik naar een honkbalwedstrijd van de San Francisco Giants tegen de Saint Louis Patriots. Mijn community counselor had kaartjes gekregen voor alle au pair in haar gebied, dus gingen we met een stuk of 20 meiden naar een all-american game. We aten corndogs, patat en heel veel cola. De Giants verloren, maar dat maakte ons niet uit. Na de wedstrijd gingen we nog even San Francisco in, de golden gate brug, Alcatraz en zeehondjes bekijken. Wij hadden een leuke dag. In de week daarna geleerd wat van mij verwacht wordt. De oude au pair doet niet zo veel gedurende dag en het duurde bijna een week voordat mij werd geleerd te rijden, dus de eerste week verveelde ik me als de kids op school zaten. Op moment van schrijven heeft de oude au pair helemaal geen rijbewijs meer, dus de auto is volledig voor mij. Ik probeer iedere dag het huis uit te gaan als de kids op school zijn, soms alleen om een uur te lopen om het reservoir, want ik werd gek van al dat binnen zitten.

Ik ben, twee dagen nadat mij geleerd is te rijden, zelf naar Berkeley gegaan om daar naar een openlucht voorstelling te gaan. De eerste keer alleen rijden en gelijk de eerste keer de snelweg op. Ik reed over een prachtige weg over de berg. Na iedere bocht kwam er weer een ander fantastisch uitzicht. Op de weg terug had ik helemaal de jackpot gewonnen. Ik reed er met zonsondergang. Later vertelde iemand mij dat dat een van de dingen is die je moet zien als je hier heen komt. Zij wou mij het laten zien, maar ik had het per ongeluk al gezien. Adembenemend mooi.

Ook ging ik opzoek naar een kerk. Ik had de naam opgezocht op het internet, maar het adres niet. En laat het internet nou niet werken zondagochtend. Ik ben naar de stad gereden, op goed geluk, maar daar aangekomen kon de tomtom de kerk, op naam, niet vinden. Toen ben ik maar een random kerk ingedoken. Geweldige mensen ontmoet, maar het was niet de kerk waar ik naar opzoek was.

Gedurende week deed ik niet zo veel interessants. Ik ben een paar keer naar stadjes in de buurt gegaan, een beetje geshopt, niets interessants. Op zaterdag ging ik naar de University of Berkeley, maar kon het niet vinden. Ben toen maar een donut gaan eten. En terug naar huis gereden.

Op zondag ging ik naar een andere kerk, kijken of ik die wel kon vinden. Ik had me gelukkig beter voorbereid deze keer. Ik had het adres opgezocht. Helaas werkte de tomtom niet zo mee, en heb ik, in de stad waar de kerk was, tien rondjes gereden, maar kerk gevonden. Missie geslaagd. Het was een geweldige dienst en waarschijnlijk ga ik vaker naar deze kerk. Hij is klein, maar met een voorganger met een aanstekelijk enthousiasme.

Ohja, ik ben labor day helemaal vergeten. Dat is een nationale feestdag en ze vieren, iets, of zo. Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd en ik kreeg verschillende antwoorden. Het komt erop neer dat iedereen vrij is en alle winkels open, met geweldige aanbiedingen. Goede dag om te shoppen dus.

Zondag vertrok ook de oude au pair naar Las Vegas voor vier dagen. Ze was van plan om met een vriendin te gaan, maar die moest op het laatste moment afzeggen. Dus ging ze in haar eentje naar Las Vegas. Ik zou haar wegbrengen naar het station, maar daar aangekomen was het station dicht. Met hek en al. Dus bracht ik haar naar het vliegveld in San Francisco. Een uur rijden, op de heenweg wel te verstaan. Op de terugweg kwam ik in de file, op een zondag, om half zeven ’s ochtends (?!) Die nacht om 1.17 am (Waardoor het technisch gezien maandag was) werd ik gebeld. Uit Vegas. Maar mijn telefoon stond op stil en ik sliep gewoon door. Maandagochtend was ik vrij en toen mijn hostmom thuiskwam vertelde ze me dat de oude au pair overvallen was. Ze is heel veel kwijt, waaronder haar rijbewijs, maar gelukkig is ze niet ernstig gewond geraakt. En ze heeft haar paspoort nog. Nu is zij weer thuis, aan het bijkomen van de schrik.

Dat is een heftige afsluiter van dit verslag, maar het is hier vooral heel leuk. Nu ben ik weer helemaal bij, want gister kwam de oude au pair thuis en vandaag heb ik alleen geleerd voor mij theorie voor de auto. Ik moet voor mijn Amerikaanse rijbewijs alles overnieuw doen en in de tussentijd rij ik vrolijk met mijn Nederlandse rijbewijs, wat grappige situaties oplevert. Maar daar vertel ik de volgende keer meer over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lafayette

Au Pair California

Werken als Au Pair in het zonnige Californië.

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2016

Nog steeds in Amerika

07 November 2015

Halloween en vliegen

09 Oktober 2015

Het is al oktober

15 September 2015

Begin september

05 September 2015

De eerste 4 dagen
Aafke

Ik ga vanaf 24 augustus 2015 in de VS werken als Au Pair.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4684

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 23 September 2016

Au Pair California

Landen bezocht: