Het is al oktober - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Aafke B. - WaarBenJij.nu Het is al oktober - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Aafke B. - WaarBenJij.nu

Het is al oktober

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Lafayette

Nog maar een paar weken en dan is het Halloween. Op dit moment hebben we geen internet thuis, dus zit ik weer eens in een Starbucks om dit verslag te schrijven. Het vorige verslag schreef ik ook in een Starbucks, waar ik toen een Nederlander tegen kwam. Tot nu toe de enige in Lafayette. Het stadje waar ik woon is dan ook geen toeristische trekpleister. Waarom zou je immers naar een klein stadje gaan, met weinig voorzieningen als er grotere steden omheen liggen en op een halfuur met de trein zelfs San Francisco. Maar lekker Nederlands kunnen praten, dus dat was wel leuk.

Ook is mijn school begonnen. Ik moet 6 studiepunten halen, dus volg ik een vak aan UCLA, het vak American Studies. Dit kan gelukkig online, dus als de jongens huiswerk maken, moet ik ook aan de bak. Ohja, de oude au pair is een paar weken terug terug gevlogen naar Duitsland, dus ik moet alleen aan de bak, wat overigens prima gaat.

Ik geef mezelf op voor allerlei activiteiten, omdat het kan. Dus nu ben ik lid van het koor en zorg ik twee keer per maand voor de baby's tijdens de kerkdienst. Ook ben ik weer begonnen met het spelen van piano en moeten de jongens alles opeten wat ik maak, waar ze een beetje een dagtaak aan hebben.

Afgelopen weekend ging ik logeren bij een vriendin in San Francisco. Zij had een andere vriendin meegenomen en samen hebben we heel veel lol gehad. Volgend weekend komen ze naar mij toe en gaan we Walnut Creek onveilig maken. De meiden in mijn au pair cluster heb ik weinig mee, een probleem dat zij ook kennen. Ze zitten in een ander cluster, maar met z'n drietjes hebben we genoeg lol.

Het weer is hier nogsteeds warmer dan in Nederland in de zomer. Vandaag is het een graad of 32, morgen wordt het maar 27 en daarna weer rond de 30. Wat vervelend nou. In San Francisco was het wel koud, daar heb ik helemaal een sweater gekocht. Het was 18 graden, 's avonds wel te verstaan.

Een paar weken geleden heb ik trouwens mijn theorie gehaald. Joepie! Nu kan ik eindelijk afrijden voor mijn Amerikaanse rijbewijs. Die DMV is echt een heel ouderwets systeem. Ik had een afspraak om 9 uur en was er veel te vroeg, maar was mijn social security card vergeten. Het was half negen en heen en weer rijden is maar 20 minuten, dus ik kon nog op tijd zijn voor mijn afspraak. Maar dat mocht niet. Ik moest een nieuwe afspraak maken. Een week later had ik gelukkig wel alle papieren mee, maar ik moest een uur wachten, terwijl ik een afspraak had. Toets gemaakt en geslaagd. In Californië krijg je dan een permit, waarmee je kan rijden mits er een volwassenen met een rijbewijs naast zit. Ik gebruik mijn permit niet, want ik mag alleen rijden met mijn Nederlandse rijbewijs. Die mevrouw wou toch even uitleggen dat ik echt niet alleen mag rijden met een permit, maar als ik mijn permit niet mee heb, mag ik wel alleen rijden (met mijn Nederlandse rijbewijs natuurlijk). Leuk he, die regels.

  • 18 Oktober 2015 - 23:59

    Gisela:

    Hoi aafke,
    Dank voor je berichten. Het is interessant om je ervaringen te lezen.
    Groet, Gisela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lafayette

Au Pair California

Werken als Au Pair in het zonnige Californië.

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2016

Nog steeds in Amerika

07 November 2015

Halloween en vliegen

09 Oktober 2015

Het is al oktober

15 September 2015

Begin september

05 September 2015

De eerste 4 dagen
Aafke

Ik ga vanaf 24 augustus 2015 in de VS werken als Au Pair.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4690

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 23 September 2016

Au Pair California

Landen bezocht: