Halloween en vliegen - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Aafke B. - WaarBenJij.nu Halloween en vliegen - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Aafke B. - WaarBenJij.nu

Halloween en vliegen

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

07 November 2015 | Verenigde Staten, Lafayette

Het is al bijna 2016, de tijd gaat zo snel. Vandaag ben ik precies 75 dagen in de Verenigde staten. Zo raar. Afgelopen week was Halloween.

Veel mensen vinden Halloween een heel leuk feest, maar ik zag er toch een beetje tegen op. Allereerst moest ik een outfit zoeken, best een uitdaging als je weet dat het feest de bijnaam Sluttoween heeft. Uiteindelijk ben ik als non gegaan, niet als sexy non, maar een gewone. Best grappig, sommige mensen wisten niet of ik echt een non was of dat het alleen maar een kostuum was. Ik ben toen met een vriendin en haar kinderen langs de deuren gegaan. Zo schattig. Op een gegeven moment wou de drie-jarige niet meer verder. Hij vond dat hij genoeg snoep had.

Op dit moment ben ik even een kinderloze nanny. De hele familie is naar familie in New York, dus ik heb het huis voor mezelf. Moet alleen voor de honden zorgen. Geen probleem.

Oh ja, de honden. Twee weken terug bedachten V. en ik dat het een leuk idee was om een van de honden mee te nemen naar het reservoir. Dat reservoir is ons lievelingsplekje. Lekker een stukje lopen door de natuur. Dus wij namen Judo mee en Judo is net zo zwaar als ik. Allereerst maakte hij de auto helemaal smerig. Overal zaten witte hondenharen. Bij het reservoir gedroeg hij zich prima, maar toen wou er een andere hond met hem spelen. Die andere hond springt op Judo af en Judo springt naar die andere hond, maar ik had Judo nog vast. Toen vloog ik heel mooi naar de andere kant van het pad. Helaas moet ik nog werken aan mijn landing, dus die was niet zo zacht. Daarna snel naar huis gegaan en Judo neem ik niet meer mee naar het reservoir.

Deze week is V. naar huis gegaan. Zij was bijna drie weken te logeren bij ons. Ze is een aantal jaar geleden au pair geweest in dit gezin en komt ook uit Nederland. Het was voor mij wel heel leuk om dingen met haar te kunnen doen. Mijn vrienden wonen allemaal wat verder weg, dus heb ik 's avonds door de weeks niet zo veel te doen, behalve woensdag. Dan duik ik de file in om naar de kerk te rijden, wat ergens tussen een half uur en vijf kwartier duurt. Maar in de weken dat V. er was gingen we bijna iedere avond wel iets doen. Dat was ontzettend gezellig.

Dat waren wel ongeveer de hoogtepunten van de afgelopen weken. Ik kom steeds meer in een routine terecht en telkens schrijven over dezelfde routine is ook niet leuk.

Groetjes uit het warme Lafayette

  • 08 November 2015 - 11:12

    Marco Jonkman:

    Aafke wat leuk om je reisverhalen te lezen. Mooi dat je zoveel nieuwe ervaringen hebt.
    Geniet maar lekker van je tijd in Amerika.
    Groetjes Marco

  • 08 November 2015 - 11:38

    Wil Buijsman:

    Hoi Aafke
    Leuk te horen dat je gesetteld raak in de States,
    Wij wonen nu drie weken in ons nieuwe huis en het woont geweldig, alles komt nu zo`n beetje op zijn plaats, alhoewel we nog veel dingen niet kunnen vinden, morgen komr de schilder de laatste wanden afwerken, en dan kunnen we alles een plekje geven.
    Liefs,Omi en opa

  • 08 December 2015 - 22:10

    Jan En Toos Brink:

    Hoi Aafke, we volgen met belangstelling je verslagen van je verblijf in de USA. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het zal vreemd zijn om de kerstdagen en oud tot nieuw in een ander land te vieren. Maar je doet veel levenservaring op. We wensen je hele prettige feestdagen en nog een fantastische en leerzame tijd in de States. We zien elkaar ongetwijfeld weer in Nederland.
    Groeten van Jan en Toos Brink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lafayette

Au Pair California

Werken als Au Pair in het zonnige Californië.

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2016

Nog steeds in Amerika

07 November 2015

Halloween en vliegen

09 Oktober 2015

Het is al oktober

15 September 2015

Begin september

05 September 2015

De eerste 4 dagen
Aafke

Ik ga vanaf 24 augustus 2015 in de VS werken als Au Pair.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4682

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 23 September 2016

Au Pair California

Landen bezocht: